donderdag 29 augustus 2013

School



Maandag 2 september is de dag dat ik terug naar school moet , dat is de dag dat mijn zomervakantie officieel voorbij is. Aan de ene kant wil ik echt niet dat de zomervakantie eindigt maar aan de andere kant wil ik wel terug naar school. Net als elk jaar ben ik een beetje nerveus voor de eerste schooldag. Dit jaar ga ik naar het vierde middelbaar en eigenlijk is mijn middelbare schoolcarrière "bijna" voorbij.




Elk jaar zeg ik steeds weer tegen mezelf : "dit jaar ga ik beter mijn best doen." Niet dat ik een slechte leerling ben en nooit mijn best doe maar soms zou ik een gewoon een beetje meer moeten werken om betere punten te behalen. De leerstof wordt elk jaar een beetje moeilijker dus moet ik elk jaar ook een beetje meer werken en beter mijn best doen.


Ik kijk ook uit naar school omdat ik dan weer een vast ritme heb en elke dag wel iets te doen heb. In de zomervakantie heb ik dat niet en dat is soms wel vervelend. Nu ga ik opnieuw elke dag om 7 uur opstaan en dan van 8 u 30 tot 15 u 25 op school zitten en op bepaalde dagen zelfs tot 16 u 25. Op woensdagen heb ik wel altijd gedaan om 12 uur.

Tijdens de zomervakantie zijn er ook veel mensen waarvan ik niets meer hoor en zij ook niets van mij. Dat is best wel vreemd want meestal kom ik goed overeen met die mensen maar wanneer de vakantie begint spreken we niet meer tegen elkaar en dat is elk jaar opnieuw. Er zijn misschien maar een vijftal van mijn schoolvrienden die ik buiten school ook nog regelmatig zie. Ik kijk er ook wel naar uit om de mensen die ik buiten school niet zie , nu terug te zien.



Waar ik echt niet naar uitkijk is al het werk dat ik weer zal moeten doen en de stress die er af en toe bij komt kijken. Ik heb wel zo'n momenten dat ik graag huiswerk maak , graag werk aan 1 of ander schoolopdracht of dat ik het leuk vind om te leren voor een bepaalde toets. En wanneer ik daarna een goed punt heb op een bepaalde toets of taak waar ik veel voor gewerkt heb dan kan mijn dag niet meer stuk.

Kijken jullie uit naar school ? x

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen